Tekstgrootte

Inloggen Social Schools | Registreren
  • Home
  • Ons kindcentrum
    • De naam van ons kindcentrum
    • Visie & missie
    • Ons profiel
    • Identiteit
    • Gezond kindcentrum
  • Organisatie
    • Team
    • Medezeggenschapsraad
    • Oudervereniging
    • Vrijwillige ouderbijdrage
    • Oudercommissie
    • Tabijn
    • Kwaliteitszorg
  • Onderwijs
    • Leren & de leerkuil
    • Leren zichtbaar maken
    • Dynamische schooldag
    • Leerpleinen
    • Digitale vaardigheden
    • Muziek in de klas
    • Schoolondersteuningsprofiel
  • Opvang
    • Peuteropvang
    • Buitenschoolse opvang
    • Openingstijden opvang
    • Dagindeling
    • Team opvang
    • Tarieven
    • Rekentool voor ouders
    • Aanmelden opvang
    • Gezondheid & veiligheid
    • Register Kinderopvang
    • Klachtenregeling
  • Voor ouders
    • Schooltijden
    • Vakantierooster
    • Informatiegids
    • Ouderportaal Social Schools
    • KidsKonnect ouderapp
    • Kennismaken
    • Aanmelden onderwijs
    • Start kleuter
    • Protocollen
  • Contact & aanmelden
    • Contactgegevens
    • Contactformulier
  • Carrièrekansen

Leren zichtbaar maken


  • Leren & de leerkuil
  • Leren zichtbaar maken
  • Dynamische schooldag
  • Leerpleinen
  • Digitale vaardigheden
  • Muziek in de klas
  • Schoolondersteuningsprofiel

Leren zichtbaar maken

Een leerling leert pas wanneer hij weet wat hij aan het leren is (doel) en wanneer hij het doel bereikt heeft (succescriteria). Het bespreken van leerdoelen en succescriteria met leerlingen en ruimte geven om zelf keuzes te maken, draagt bij aan hogere resultaten. 

Leerproces
Op basis van het gesprek over het leerdoel en de succescriteria legt de leerkracht de juiste accenten in de instructie. Daarbij ontvangen leerlingen direct effectieve terugkoppeling. De leerlingen weten beter wat ze leren en worden meer betrokken bij het leerproces.

Leerdoelen
Wij formuleren leerdoelen vanuit de ik-boodschap: ik kan..... een heel getal met een breuk vermenigvuldigen. Dit leerdoel staat op het databord met de succescriteria: de stappen die de leerlingen nodig heeft om tot het juiste antwoord te komen.

Datamuur
Op de datamuur in de klas wordt zichtbaar hoe wij continu verbeteren in kleine stapjes in de richting van het gewenste groepsdoel. Leerkrachten en leerlingen stellen samen het groepsdoel op. Het groepsdoel wordt vertaald naar het individuele kind en de voortgang volgen we op individueel niveau in de leerlingportfolio.



Uitgelicht

Informatiegids

Kom kennismaken!

Uw kind aanmelden

Onderdeel van Tabijn

Ons kindcentrum De naam van ons kindcentrum Visie & missie Ons profiel Identiteit Gezond kindcentrum
Organisatie Team Medezeggenschapsraad Oudervereniging Vrijwillige ouderbijdrage Oudercommissie Tabijn Kwaliteitszorg
Onderwijs Leren & de leerkuil Leren zichtbaar maken Dynamische schooldag Leerpleinen Digitale vaardigheden Muziek in de klas Schoolondersteuningsprofiel
Opvang Peuteropvang Buitenschoolse opvang Openingstijden opvang Dagindeling Team opvang Tarieven Rekentool voor ouders Aanmelden opvang Gezondheid & veiligheid Register Kinderopvang Klachtenregeling
Voor ouders Schooltijden Vakantierooster Informatiegids Ouderportaal Social Schools KidsKonnect ouderapp Kennismaken Aanmelden onderwijs Start kleuter Protocollen
Contact & aanmelden Contactgegevens Contactformulier
Carrièrekansen
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools