Inloggen Social Schools | Registreren
  • Home
  • Onze school Onze school
    • Missie en visie
    • Ons profiel
    • Muziek in de klas
    • Gezonde school
    • Kwaliteitszorg
    • Schoolondersteuningsprofiel
    • Team
    • Tabijn
    • Schoolgids
    • Schoolplan
    • Jaarverslag
    • ICT
    • Onze school op de kaart
  • Praktische organisatie Praktische organisatie
    • Schooltijden
    • Vakantierooster 2020-2021
    • Oudergesprekken
    • Opvang
    • Protocollen
    • Aanmelden
    • Verlofaanvraag
  • Ouderbetrokkenheid Ouderbetrokkenheid
    • Ouderraad
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderportaal Social Schools
    • Vrijwillige ouderbijdrage
  • Carrière kansen
  • Contact Contact
    • Contactgegevens
    • Kennismaken

Missie en visie


  • Missie en visie
  • Ons profiel
  • Muziek in de klas
  • Gezonde school
  • Kwaliteitszorg
  • Schoolondersteuningsprofiel
  • Team
  • Tabijn
  • Schoolgids
  • Schoolplan
  • Jaarverslag
  • ICT
  • Onze school op de kaart

De missie van onze school:

Leef, leer & geniet!

Wij bieden uitnodigende onderwijsleersituaties en stimuleren de kinderen steeds iets nieuws te ontdekken. Met elkaar staan we voor een veilige en vertrouwde omgeving. We willen een school zijn waar kinderen graag naar toe gaan en waar sprake is van waardering, samen spelen en -werken. We vinden het belangrijk dat ieder kind de eigen talenten en een positief zelfbeeld ontwikkelt. De leerkrachten hebben aandacht en respect voor ieder individueel kind. Niemand is gelijk, we zijn gelijkwaardig. Zelfredzaamheid is belangrijk om kinderen  zelfstandig en onafhankelijk te maken, zelfvertrouwen te geven en om een eigen persoonlijke stijl te ontwikkelen. We leren kinderen zelfstandig te werken en zelf  erantwoordelijk te zijn ook als ze samenwerken.
Onze kernwaarden zijn:

VOORUITGANG
Onze belofte is dat de leerlingen op onze school optimaal leren en het beste uit zichzelf halen met het oog op een succesvolle vervolgstap naar de toekomst. Cognitieve ontwikkeling, sociaalemotionele ontwikkeling en ontwikkeling van andere talenten maken daar deel van uit. De kerndoelen voor het basisonderwijs gebruiken wij als uitgangspunt voor ons lesprogramma. Door het gericht geven van feedback, bieden van ondersteuning op maat, het bevorderen van samenwerken en projectmatig leren dagen we de leerlingen uit om eigenaar te worden van hun leerproces zodat ze zich optimaal kunnen ontplooien. Dit willen we bereiken door te innoveren op het gebied van kindgesprekken en feedback, het ontwikkelen van executieve vaardigheden, invoeren nieuwe methoden, en het creëren van bewustwording en leerplezier door het zichtbaar maken van leren (visible learning).


CREATIEF
Creativiteit is niet alleen essentieel in creatieve vakken maar ook bij exacte vakken, zoals taal en rekenen. Wij geven onze leerlingen de kans om hun eigen vragen te stellen, antwoorden te bedenken en uit te proberen, fouten te maken, kritisch te reflecteren en om samen te werken.


ONTDEKKEN
Mensen zijn van nature creatief, ondernemend en zelfsturend. Om deze eigenschappen te ontwikkelen, moedigen wij de kinderen aan deze ontdekkingsreis samen aan te gaan en te motiveren om onderzoekend en doelgericht te werken aan deze vaardigheden.


ERKENNING
De kinderen leren doelgericht werken door succescriteria te stellen en feedback te geven en te ontvangen. Leerkrachten houden kindgesprekken om het eigenaarschap van de kinderen te vergroten.


STRUCTUUR
Op Het Baken creëren we een veilige leeromgeving door te werken met de gedragsverwachtingen volgens de vijf competenties voor sociaal emotioneel leren (besef van zichzelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties hanteren en keuzes maken). Om een duidelijke structuur in onze klassen aan te bieden, wordt gebruik gemaakt van het IGDI-model. Hierbij worden coöperatieve
werkvormen ingezet om de samenwerking tussen leerlingen te stimuleren.


VERBONDEN
Het Baken is een kind centrum voor kinderen van 2 tot 13 jaar. Er wordt veel waarde gehecht aan de ouderbetrokkenheid op school. We beschouwen leerkrachten, pedagogisch medewerkers en ouders als partners van elkaar. Er is een doorgaande lijn in de pedagogische aanpak en de observaties van de leerlijnen. Aan de hand van de gesprekkencyclus wordt de ontwikkeling van de kinderen besproken en in kaart gebracht.



Uitgelicht

Bekijk de schoolgids

Uw kind aanmelden

Ouderportaal Social Schools

Onderdeel van Tabijn

Onze school Missie en visie Ons profiel Muziek in de klas Gezonde school Kwaliteitszorg Schoolondersteuningsprofiel Team Tabijn Schoolgids Schoolplan Jaarverslag ICT Onze school op de kaart
Praktische organisatie Schooltijden Vakantierooster 2020-2021 Oudergesprekken Opvang Protocollen Aanmelden Verlofaanvraag
Ouderbetrokkenheid Ouderraad Medezeggenschapsraad Ouderportaal Social Schools Vrijwillige ouderbijdrage
Carrière kansen
Contact Contactgegevens Kennismaken
  • Cookie settings

Powered by Social Schools